tisdag 13 januari 2015

Minnen av mackor i form av hjärtan

När jag och min åtta (snart nio) år gamla dotter satt och åt frukost så såg jag hur hon satt och klurade på något med ett finurligt leende och eftersom jag var nyfiken så kunde jag inte låta bli att fråga vad hon tänkte på.

Då var det det att hon satt med tankarna på en händelse när hon var i fyraårsåldern, något som jag inte trodde hon kunde minnas.

Det var att vi hade varit på utflykt, och vi hade haft med oss rostbröd som jag skurit med kniv så de var formade som hjärtan. Och hon önskade att vi kunde ta med oss precis sådana mackor på nästa utflykt.

Tänk vad kul att barn kommer ihåg sådana detaljer, flera år bakåt i tiden!

Med det vill jag säga - Varje ansträngning för sina barn lönar sig!!

Hälsningar /Tibbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar