måndag 30 mars 2015

Boktips - "En man som heter Ove"

Förra veckan läste jag en bok, en bok som jag läste ut på bara två dagar. Kors i taket, normalt tar det mig oftast flera veckor att läsa ut en bok, men denna var snudd intill omöjlig att lägga ifrån sig. Men det underlättade kanske att jag bröt ett revben ett par dagar innan och inte kunde göra så mycket annat än att bara läsa, men ändå...

Hur som helst - boken hette "En man som heter Ove" och är skriven av den oerhört rolige bloggaren Fredrik Backman och jag kan varmt rekommendera denna bok. Den var både rolig, och sorglig, på en och samma gång och den fångade mig totalt.

Att boken just nu håller på att spelas in som film gjorde mig dessutom extra motiverad att läsa den. Och den gav mig lite "100-åringen som klev ut genom fönstret"-mysig känsla.

Hälsningar /Tibbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar