söndag 29 mars 2015

Bogsering av bil och kinamat


Idag ringde en granne och hans sambo och ville ha hjälp med att bogsera sin bil till verkstaden, den hade somnat in efter E45:an.

Självklart ställde jag upp!

Först åkte jag dit där de stod och hämtade hans sambo och jag åkte med henne till bensinstationen för att köpa en bogserlina och sedan drog vi deras bil till en verkstad vid ett köpcentrum där de även hade några ärenden och som tack för bogseringen blev jag bjuden på lite kinamat (buffé) och till efterrätt blev det kaffe och friterade bananer.

Gott som tusan var det!

Nu är jag dock hemma igen och det är dags att skriva ett par timmar och dricka lite mer kaffe,

Hoppas att ni alla får en trevlig kväll!

Förresten, vad är maxhastigheten vid bogsering av personbil? Någon som vet? Vi hade lite olika åsikter om det... buden var både 30 och 40 km/h.

Hälsningar /Tibbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar