tisdag 31 mars 2015

Havererad bil och avlivad hund

Jag sitter och tänker på mina grannar, ett sambopar som jag lärde känna i höstas när de var nyinflyttade både i kvarteret och i stan, och vi började prata eftersom både jag och de är från Norrland, ett riktigt trevligt par dessutom.

Det är lite synd om dem just nu.

I förrgår ringde de mig när de hade fått fel på bilen, jag ställde såklart upp och bogserade deras bil till en verkstad.

Och natten mot igår blev deras gamla hund dålig, så de fick åka med den till veterinären. Det slutade med att de fick låta avliva hunden.

Två tunga dagar i rad för dem och jag lider med dem nu när de förlorade hunden på köpet, som pricken över i. Hundar brukar ju bli som familjemedlemmar, och man kan känna djup sorg efter dem, sakna sällskapet de ger osv.

Lider verkligen med dem.

Hälsningar /Tibbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar